poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Jak przechowywać produkty?


A Ty w czym przechowujesz produkty w swojej kuchni? Przesypujesz to co kupisz od razu do pojemników czy preferujesz trzymać w sklepowych opakowaniach? 

Ja wszystko przesypuje, przekładam do swoich pojemników. Używam przeróżnych rzeczy do tego puszek, słoików, plastikowych pojemników. Dlaczego? Częśto ze sklepu nieświadomie przenosi się 'przyjaciół' pewnie niektórzy wiedzą co ma na myśli.. a mianowicie są to mole spożywcze. Kiedy jednak nasze produkty zamkniemy w szczelnych pojemnikach mamy 99% pewnosci na to,że ich tam będzie. A jeśli już się zadomowiły w naszych szafkach to polecam rozłożyć na półkach liście laurowe bardzo skuteczny sposób po, którym moli brak. 

Jakie pojemniki wybrać? Na pewno bardzo szczelne, odpowiednie wielkością do tego co chcemy w nim trzymać bo jednak szkoda mieć pojemnik, który pomieści nam 800 g mąki gdzie zazwyczaj kupujemy 1kg opakowania i te gramy pozostawiać dalej w papierowej torebce. Ja przechowuje mąki, cukry  czy inne sypkie rzeczy najczęsciej w pojemnikach plastikowych np. zakręcanych czy szczelnie zamkykanych. Makaron, kasza, ryż również przekładam do większego opakowania, z którego jest mi łatwiej korzystać niż np. ze źle otwartego opakowania. Staram się też przeróżne słodkie posypki używane do ciast przekładać do np. puszki bo jednak słodkie najczęscie jest narażone na znalazienie się tam naszych 'przyjaciół'. 

Przyprawy..  Cieżko było mi się przełamać i kupić aż tyle słoiczków na każdą  używaną przeze mnie przyprawę osobno ale udało się już nawet przyprawy mam zapakowane w pojedyńcze słoiczki. Musze przyznać,że to było strzał w dziesiątkę o wiele szybciej znajduje potrzebną przyprawę, nic się nie rozsypuje same plusy. Jeśli też masz tyle miejsca w kuchni i możesz sobie pozwolić na kupno i poukładanie tego w łatwo dostępnym miejscu to polecam :) 

Gdzie kupić tanie i dobre pojemniki? 
Ja polecam jak najbardziej produkty które znajdziecie w pepco. Mam stamtąd pojemniki zakecane jak i słoiki, w których trzymam kawę,herbatę i cukry. Bardzo dobre jakościowo puszki można dostać okazyjnie w Biedronce, Lidlu,czy Kik'u. Jeśli jednak macie odorbinę więcej pieniędzy mogę polecić pojemniki firmy Tupperware ale wiem,że to koszt znacznie większy. Jednak mam kilka i również dobrze się sprawdzają ale czy są lepsze niż takie zwykłe kupione w sieciówce? Myślę,że czasem można trafić na naprawdę fajne i dobre produkty, które wcale nie są dużo gorsze ;) Klucz do sukcesu to na pewno spędzenie dłużej chwili nad produkatmi w sklepie i sprawdzeniu czy się dobrze zamykają czy dobrze wyprofilowe i czy na pewno akurat takie będą nam potrzebne. 




Jeśli już mamy pojemniki.. to przydałoby się je opisać. Bo jak po pewnym czasie odróżnimy kilka rodzajów mąk, cukrów, kaw czy innych produktów jeśli są podobne? Bardzo długo szukałam odpowiedniego rozwiązania. Na początku standardowo sama przygotowałam karteczki i przyklejałam z użyciem taśmy. Fakt prosto, konkretnie i tanio. Z czasem jednak znalazłam idealne rozwiązanie czyli naklejki tablicowe! Jest to idealne rozwiązanie bo nie musze naklejać nowych naklejek przy każdej zmianie produktu w pojemniku tylko używam mokrej gąbki i napis znika. Gdzie można kupić takie cudo? W Polsce nie wiem osobiście nie spotkała się z czymś takim ale może źle szukałam. Znalazłam takie na aliexpress tutaj macie link --> KLIK . Możecie pisać po nich kredą ale też specjalnymi mazkami -->KLIK. Ja używam mazaka dlatego,że nie rozmazuje się a kreda jednak tak. Nie musze się martwić,że źle złapie pudełko i coś się rozmaże. Cena? W przeliczeniu na polską walutę mazak kosztuje około 2,5zł a naklejki (48sztuk) około 5zł. Koszt nie wielki a satysfakcja osiągnięta. 





    

1 komentarz: