poniedziałek, 17 września 2018

Gofry dyniowe


Gofry dyniowe.. czyli coś zupełnie innego niż tradycyjne gofry znad morza. 
Ewa z BaBy w kuchni zainspirowała mnie do wypróbowania jej przepisu na te pyszności. 
Było to również wyzwanie w grupie Ewy, którą znajdziecie na facebooku --> KLIK 
Jesteście ciekawi smaku? Koniecznie wypróbujcie a poczujecie jesienny klimat ww swoim domu :) 

Składniki
12 sztuk 
  • 250 g mąki 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 150 g zblendowanej ugotowanej dyni 
  • łyżeczka cynamonu 
  • łyżeczka galki muszkatołowej
  • 2 jajka
  • 200 ml wody gazowanej
  • 200 ml mleka
  • 80 ml oleju 

Wykonanie 
Na początku przygotowałam dynię do gotowania. Umytą, wydrążyłam, miąższ z wewnątrz umieściłam w garnku jak i boczne kawałki dyni bez skóry. Dodałam do tego odrobinę wody i  gotowałam aż wszystkie kawałki zmiękną. Następnie zblendowałam wszystko na mus. 

W misce połączyłam wszystkie mokre składniki oprócz białek, które ubiłam na sztywno w osobnej misce. Do mokrych składników( nie zapominając o dodaniu musu z dyni) dodałam po kolei suche. Na koniec wmieszałam delikatnie białka. Gofrownicę nagrzałam i smażyłam każdego gofra na złocisty kolor. 

Pysznie smakują z dodatkiem dżemu lub bitej śmietany!


2 komentarze:

  1. Polecam goraco bo jest przepyszne i super wyglada !

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście nigdy takich gofrów nie jadłam. Muszę spróbować zrobić

    OdpowiedzUsuń